Jumaat, 29 Januari 2016

Semai Benih Labu Baru

Salam Jumaat. Hari cuti macam ni rumah memang meriah. Semua anak2 tak sekolah. Pagi-pagi saya dah masakkan untuk anak- anak telur tarik kesukaan mereka. Telur tarik ni ala-ala macam telur McDonald yang untuk sarapan tu. Memang sedap dan lembut. Anak-anak saya memang suka. Makan begitu pun best, atau makan sekali dengan roti bakar. Mungkin satu hari nanti saya akan cerita tentang resepi rahasia telur tarik ini, insyallah.


Ok berbalik kepada cerita asal. Semalam hujan lebat semalaman sebelah petang tak sempat nak buat apa2. Pagi ni lah baru nak tanam benih Labu yang saya beli dari En. Iskandar. Labu Manis jenis Lucky Star F1, 722. Apa maksudnya jangan tanya saya. Saya tanam lima biji terus dalam satu Raised Bed yang saya buat hari itu.

Raised Bed yang saya buat tu tetiba banyak semut merah pulak pagi ni. Risau diorang yang makan dulu, saya spray dengan ubat nyamuk. Kesian. Maafkan saya ye semut.

Lepas spray tu saya terus tanam. Semoga kau hidup subur. Insyallah.

Petang ni hujan lebat. Semalam hujan lebat habis pokok tebu saya ada yang tumbang. Saya dah ikat balik guna tali rafia. Harap-harap petang ni tiada yang tumbang lagi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan